דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין יותר כאב (דו-שיח מתוקשר) 

מאת    [ 26/05/2010 ]

מילים במאמר: 1816   [ נצפה 2756 פעמים ]

(אין יותר כאב! אין יותר כאב! זאת הייתה המצאה מוצלחת למדי.  מאד מוצלחת אפילו.  האמנתם.  האמת שגם אני.  כולנו!  מי לא? איך שלא נסתכל על זה . זה היה רעיון גאוני.  היה לנו במה להתעסק!  חיטטנו בפצעים שלנו!  מצאנו בזה נחמה.  חשבנו שזה נתן "טעם" (איזה רעיון אווילי).   אם זה לא כואב אז זה לא זה!  ועוד שטויות שכאלו.  מהר מאד זה תפס.  אמרו לנו להיזהר!  זה יכאב!  אז נזהרנו.  וזה כאב! אבל זהו! זה נגמר!  עלינו עליו!  הוא בלוף!  סתם! לא באמת! אני כבר לא קונה את זה!)

 

 

 

ש - אז מה יש?

ת - אושר והנאה.

ש- באמת?

ת - לא.

ש - אז מה?

ת - סבל.

ש - באמת?

ת - כן.

ש - כלומר החוויה היא חוויה של סבל (החיים)?

ת - לא!

ש - אז למה אתה אומר סבל ?

ת - אני אומר סבל לא כי זו החוויה של החיים - אלא כי כך הם נחווים.

ש - הכוונה היא כך הם נחווים במובן הכי עמוק כלומר לחוות משמעותו סבל?

ת - כן.

ש - כלומר הדרך היחידה  לחוות משהו - כל דבר בכלל היא רק באמצעות סבל?

ת - כן.

ש - אם כך האם בכלל ישנה אפשרות לקיום ללא סבל או אין?

ת - אין.

ש - כלומר קיום הוא סבל?

ת - כן.

ש - למה?

ת - קיום במשמעות העמוקה ביותר הוא חוסר המעוניין להתמלא - חוסר במובן החוויתי הוא אך ורק סבל.

ש - כלומר שאין מוצא. או קיום וסבל או אין קיום?

ת - כן ולא.

ש - כלומר?

ת - אין אפשרות לקיום ללא סבל.  אך ישנה אפשרות לא לסבול ולא להתקיים.

ש - כלומר לא להיות למות?

ת - לא! להיפך!  לא למות!להיות!

ש - ??? מה זאת אומרת?

ת - להיות אומר לא להתקיים! הקיום כפי שהוא בגלגולים של לידה ומוות הוא תמיד חסר.

     להיות - בניגוד ל-להתקיים אינו כבר במסגרת הגלגולים של לידה ומוות ולכן כבר אינו קיים ואינו                             

     סבל.

ש - כלומר להיות זה אומר לא להתקיים? לא להיות קיים?

ת - כן!

ש - ?? מה זאת אומרת?

ת - לא להיות קיים אומר עזיבה של הקיום של הקארמה של הסבל.

ש -  אז אם אני מבין נכון אז אחד זה מנוגד לאינסטינקט הבסיסי של להתקיים. ושניים איך עושים את זה?

ת - לא עושים.

ש - כלומר ?

ת - אי אפשר לעשות את זה !

ש - כלומר ?

ת - אי אפשר להבין את זה !

ש - כלומר זה משהו שמנוגד להגיון או לחשיבה וההבנה שלי ולכן אני לא מקבל על זה תשובה ?

ת - לא!

ש - אז אתה אומר שישנה אפשרות להיות ולא לסבול שהיא הפוכה להגיון שלנו לאינסטינקט הבסיסי שלנו להתקיים והיא אפשרית אך אי-אפשר לעשות או לקיים אותה ?

ת - נכון.

ש - אז בעצם אין אפשרות כזו ?!

ת - כן ! יש !

ש - אז מה אתה אומר שיש אפשרות רק שהיא לא אפשרית ?

ת - בדיוק !

ש - ?! למה כוונתך?

ת - לכך שהיא לא אפשרית להשגה אך היא קיימת !

ש - כלומר? ישנה אפשרות שלא ניתנת להשגה אך היא קיימת ??

ת - כן.

ש - אם כך זאת איננה אפשרות מכוון שהיא לא ניתנת להשגה.

ת- דווקא כן בדיוק בגלל זה !

ש - ?! כלומר האפשרות שקיימת כדי להשתחרר מהסבל של הקיום היא קיימת - או מאפשרת את השחרור הזה מכוון שאיננה ניתנת להשגה ?

ת - משהו כזה.

ש - תפרט.

ת - זה כמו עץ .

      הוא זקוק למים כדי לגדול. הוא זקוק לאוויר לחמצן לדו-תחמוצת הפחמן למינרלים בתוך האדמה  לעצים האחרים לפרחים לדבורים לשמש (נגיד) ועוד- ועוד דברים שיעזרו לו בצמיחה. אך למעשה מה שגורם ועוזר או יותר נכון הגורם היחידי שמצמיח אותו ומגדיל אותו איננו קיים - אי-אפשר לראות אותו - להרגיש אותו- למדוד אותו - להגדיל או להגביר - הגורם הפנימי - הרוחני - האלוהי - אינו קיים במציאות ואינו ניתן להשגה.

ש - אם אני מבין נכון מה שאתה אומר בעצם זה שהאפשרות היחידה - או נגיד האפשרות שאתה מדבר עליה כדי להשתחרר מהכבלים של הקיום והסבל הוא בעצם האפשרות הלא מוחשי האלוהי - החיבור לחלק הלא מוחשי והבלתי נתפס להבנה.

ת - כן.

ש - כלומר האפשרות בעצם להשתחרר מהכבלים של הקיום והסבל הוא באמת 1- בניגוד לחוקים של הטבע - האינסטינקטיביים. ו2- דורשים קפיצה או אקסטרפולציה - קפיצה מחשבתית לתוך עולם של חוסר ודאות - שאינו ניתן להשגה בחושים הרגילים כולל חשיבה.

ת - כן.

ש - כלומר אם אני אומר או עושה בתוכי צעד או נגיד שינוי קפיצה מחשבתית ואומר אני מוותר על ההגיון שלי אני מוותר על עצמי ועל כל מה שאני יודע. משחרר את כל מה שנכון וידוע לי בעצם. ואומר נגיד - "יש אלוהים" או "אני מאמין" יתכן שינוי כזה ?

ת - לא.

ש - ?? כלומר? תפרט.

ת - אי-אפשר להחליט כזה דבר וזה גם לא נחוץ ! מה שנכון יותר או נגיד פחות לא נכון. זה להגיד מה שאני חווה אינו נכון מה שאני חווה אינו אמת!

ולשאול - מה היא האמת? מה באמת קורה?

ש- מה באמת קורה?

ת- כלום.

ש - ?? מה כוונתך?

ת - שבאמת לא קורה שום דבר.

ש - וזו האמת ?

ת- כן.

ש - ?? זאת אומרת שאני לא באמת שואל שאלות? ואני לא באמת מקבל תשובות ואני לא באמת יושב כאן כרגע ולא באמת מחר אלך לעבודה ולא באמת אכלתי כרגע ועוד ועוד ועוד ועוד.

ת - כן!!!

ש - כלומר שכל מה שאני חווה הכול הכול מיום שנולדתי כולל ועד היום כולל כל הגלגולים כולם הכול לא קרה!

ת - כן !!!

ש - אז בעצם אני לא קיים ?

ת - כן !

ש - אז או.קי. אם כך אם אני ממילא לא קיים אז ממש אין צורך יותר בסבל או שאני בעצם משוחרר מהסבל ושניים איך זה יכול להיות? מה זאת אומרת?

ת - כן. זאת בדיוק התשובה. אתה - אף אחד לא באמת קיים. הקיום הוא אשליה. הסבל קיים רק בתוך האשליה של הקיום. איך זה קרה איך זה קורה איך זה יתכן - זה סיפור ארוך אך בסופו של דבר זאת הקרנה של המודעות (אם תרצה) העליונה שלך לצורך נגיד כך " שעשוע" או יותר נכון בדיקה של חלק כלשהו.  כדי שזה לא ישמע מפחיד או מכביד מדי אומר שזהו בעצם כמו משחק שבו אתה זורק לכלב עצם והוא מחזיר לך אותו אתה זורק שוב  והוא מחזיר אותו. המשחק הזה או השעשוע הזה נועד או מנסה לבדוק משהו (האם הכלב יתעייף או לא? האם הוא תמיד יחזיר את העצם - מה גורם לו להחזיר את העצם)... ויתכן גם שזה רק איזה ניסיון "להעביר את הזמן" כלומר מעין פעולה שנעשית מתוך חוסר עניין או חוסר שימת לב!

אך בסופו של דבר הסיבה או המנגנון הפנימי של הגורם לכך אינו מעניין כל-כך העניין הוא בעצם יותר השחרור מהתהליך המכאיב הזה - התהליך שאינו מביא שום תועלת ורק סבל.

ש - כלומר שבעצם כמו שאתה אומר אנחנו באמת לא קיימים ורק חווים את עצמנו קיימים נגיד כמו בגלל טעות כלשהי ואנחנו יכולים לחדול לעשות את זה ואז נשתחרר? לא?

ת - לא. אנחנו לא יכולים לחדול- המשחק או החוויה או החיים או הקיום אינו יכול להפסק בהחלטה שרירותית ובהפסקה של כל פעילות (מוות) זה רק יביא לחידוש המשחק.

ש - אז בעצם מה שאתה אומר - זה שהחוויה כולה כולה היא בלוף. הכל שקר וכזב. מהתחלה ועד הסוף. הגלגולים הלידות הכל ההורים החברים הימים הלילות ההרים הגאיות . הכל בלוף.

ת - כן. אבל לא רק שזה בלוף. אלא שהבלוף הזה או השקר הזה הוא מה שאתה.

ש- כלומר אני השקר - כלומר כל מה שאני זה רק השקר הזה?

ת - כן. אין לך מהות ישות הבנה תחושה רגישות שייכות זיקה בעצם לאף דבר ולשום דבר שהוא מחוץ לשקר הזה. כל הקיום שלך כל ההבנות החלומות השאיפות הזכרונות הלמידה היכולות והכל שלך הכלה כל הוא דפוס הוא אך-ורק תבניות ודפוסים שקריים.

ש - כלומר כדי לעזוב להשתחרר מהשקר הזה כדי לנסות ולא להיות במעגל הסבל הזה. בעצם אני לא יכול לעשות  כלום?

ת - נכון מאד!

ש -  אין שום דבר שאני יכול לעשות?

ת - כן יש משהו!

ש - ומהו אותו משהו?

ת - שוב ! אותו דבר להפסיק להאמין במה שאתה חווה רואה מרגיש שומע חושב.

ש - כלומר מה שאתה אומר אם אני אתרגם את זה בצורה הכי מילולית שאפשר זה כך - אני עכשיו יושב ובעצם כותב דו-שיח עם עצמי של שאלות ותשובות שבעיני הוא מאד עמוק ומאוד עוסק בשאלות הכי בסיסיות של הישות שלי של הפנימיות שלי ובדו-שיח העמוק והמשמעותי מאד הזה - נאמר לי או שאני אומר לעצמי או ישות אחרת אומרת לי או לא משנה מה. שהאמת היא שהכל הכל שקר כולל הדו-שיח הזה שאני מנהל כרגע ומאד מאד מחובר אליו.

ת - נכון מאד.

ש - ??? כלומר האמת היא שגם זה שקר ?

ת - כמובן !!!! (אורייי הידד !!)

ש - ?? - כלומר ?? שבעצם בעצם במהות של הדברים עמוק בפנים גם זה שקר אחד נוסף?

ת - כן !! בהחלט!

ש - אז יש אמת ?

ת - כן!

ש - מהי ?

ת - לא פשוט כל-כך. בעצם בכלל לא פשוט.

האמת היא ש...

(אני חייב לציין כרגע שפה אני אנסה להשתמש בניסוחים מאד עדינים שיכולים להשתמע לכמה כיוונים וזה נעשה כחלק מהעובדה שאין אפשרות להעביר דברים כפי שהם - כי כפי שהם זהו אך ורק שקר נוסף בתוך המערכת השיקרית הכוללת)

כל מה שמנסה בהגדרה של ניסיון חיבור לרמות ותדרים נמוכים לצורך בדיקה - "בתנאיי מעבדה" - של השפעות והשלכות של גורמים בתוך מערכות סגורות(כגון עכברים במעבדה) היא כתולדה וכפועל יוצא - כאשר תהליך כזה חוזר על עצמו ואינו מחזיק את עצמו בבקרה או מאבד את החיבור הראשוני (ואחריו שניוני ושלישוני וכן הלאה) מתפתחת שרשרת שהיא פתוחה בכוון אחד בלבד ולכן בלתי מסתיימת. וחוזרת על עצמה. הבאת תהליך כזה לכלל סיום דורשת חיבור מחודש לצורך סגירת הפעולה. מכוון שמדובר על רוחב ואורך וגובה (הממד בו נערך המשחק) חיבור מחדש הוא במרכאות כפולות ומכופלות - ניתוק מהזרם - כלומר בטרמינולוגיה של המשחק - הוצאה מהמגרש.

ש - אם כי הדברים שנאמרו כביכול חסרי כל הגיון. בפנים אצלי - אני חש שחרור גדול. האם בעצם - שוב אותה פינה כמובן - משהו שאני יכול לעשות?

ת - כן!

ש - לחשוב שהכלל לא נכון ולא אמת? ולשאול מה האמת?

ת - לא. את זה כבר עשית.

מה שאתה יכול לעשות עכשיו זה לנסות ולהעביר את זה הלאה.

 או.קי.

                                                            

                                                                                             הרצליה  26.5.2010

 

 

 

יליד הארץ. נשוי. אבא. ספרן. מטפל ביורגונומי. משורר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב